پای مرغ بخوریم یا نخوریم؟
فوریه 16, 2019
روز مادر مبارک
فوریه 28, 2019

روش صحیح پخت گوشت مرغ چیست؟

برای پخت گوشت مرغ روش های مختلفی مانند کبابی کردن، سرخ کردن، بخارپز و آبپز کردن وجود دارد. اما آیا همه این روش ها، روش های سالمی هستند؟

خیلی ها به کرات جوجه کباب درست می کنند که از نظر علمی شیوه طبخ سالمی نیست. گوشت مرغ را روی سوخت های فسیلی مانند زغال نپزید. استفاده از شعله گاز برای پخت بر سایر سوخت ها ارجحیت دارد. اصولا توصیه بر این است که گوشت را کبابی نکنید چون چربی هایی که در گوشت و پوست مرغ وجود دارد، می سوزد و ترکیبات سرطان زا تولید می کند.

بهترین روش برای پخت گوشت مرغ، آبپز یا بخارپز کردن آن است. اما باید مراقب باشید مرغ بیش از حد نپزد، چون ممکن است ویتامین های گروه B از بین بروند. هرچه برش های مرغ کوچک تر باشند زودتر مغزپخت می شوند و به زمان کمتری نیاز دارند. بهتر است گوشت مرغ حداقل ۲۰ دقیقه در دمای حدود ۱۰۰ درجه قرار بگیرد.

برای پخت گوشت می توانید از مایکروفر استفاده کنید. بعضی نگران این مساله هستند که مبادا اشعه های مایکروفر سلامت غذا را به مخاطره بیندازد. لازم به ذکر است تا به حال هیچ تحقیق علمی این نکته را تایید نکرده است بنابراین این روش پخت از روش های کبابی و سرخ کردن بسیار بهتر و سالم تر است. می توانید مرغ را در کوتاه ترین زمان و به اندازه ای که لازم است در مایکروفر بگذارید تا بپزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *