سوپ پای مرغ
مارس 25, 2019
کدام قسمت مرغ را بیشتر مصرف می کنید…
مارس 25, 2019

روش تشخیص گوشت مرغ سالم

روش های تشخیص مرغ سالم
برای خرید مرغ بسته بندی غیر منجمد دقت کنید که حتما عبارت “مرغ تازه”و یا “مرغ بسته بندی غیرمنجمد”روی بسته بندی درج شده باشد .چون ممکن است مرغ منجمد شده که یخ آن آب شده است باشد .در این مورد مرغ ،باید بزودی مصرف شده و برای فریز دوباره در یخچال شما مناسب نیست(تاریخ مهلت مصرف مرغ تازه ۷۲ ساعت یا ۳ شبانه روز پس از کشتار است).بهترین وزن مرغ ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ گرم است .برای خرید مرغ منجمد عبارت مرغ منجمد روی بسته بندی درج می شود که حاکی از این است انجماد لاشه طی فرآیند خاص انجماد و در سردخانه صورت گرفته است و از مرغ های غیر منجمد که مهلت ۷۲ ساعت آن پایان گرفته بوسیله فریز معمولی منجمد شده است،نیست.مرغ منجمد در شرایط استاندارد انجماد و با پلاستیک های ۳ لایه و در دمای نگهداری ۱۸ درجه سانتیگراد تا یکسال نیز مهلت مصرف دارد.دمای نگهداری مرغ تازه ۴درجه سانیگراد است.
در لاشه تازه علاوه بر سفید بودن ،به دلیل خون باقیمانده در لاشه ،برخی مویرگ ها مثل مویرگ های سطحی سینه و ورید بالی که با فشار بر انتهای بالایی بال نمایان می شود،قابل مشاهده است.به مرور زمان خون باقیمانده لاشه تخلیه شده و لاشه به رنگ پریدگی و ناپدید شدن مویرگ های خونی گرایش می یابد.در یک لاشه مرغ سالم پوست سر تا سر سفید ،یکدست صاف و بدون پارگی ،چسبیدگی ضایعات و ی فضولات است.فولیکول های پر نباید درشت و یا قرمز باشد.
لاشه مرغ های زیر وزن ۸۰۰ -۷۰۰ گرم به دلیل اختلال در رشد بر اثر عوامل بازدارنده رشد و ساختمان عضلانی نارس قابل مصرف نیستند.
لاشه مرغ چند روز مانده به دلیل تخلیه خون باقیمانده و بار میکروبی زیاد،ارزش غذایی پایین دارند،اولین کار پس از خرید مرغ بسته بندی شده ،باز کردن و بو کشیدن است.کوچکترین بوی تعفن نباید نباید شما را از پس دادن آن مردد کند.برای خرید دل مرغ ،در صورت بسته بندی شده که خیلی بهتر است ،دل باید قرمز و شفاف باشد و یک توده چربی زرد یا سفید در قاعده بالایی آن است.
عضلاتش سفید بوده و در برابر فشار انگشت مقاومت می کند.دل عفونی ،پرده ای ضخیم و کدر ،صاف یا زبر به آن چسبیده که بسختی کنار می رود.گاهی نیز به دلیل مشکلات لاک شل و وارفته است.
سنگدل مرغ باید به طور کامل چاک خورده ،باز شده و محتویاتش خالی شده باشد و عاری از شن و مواد دانه ای باشد.چربی های اطراف آن گرفته شده و خیلی ریز نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *